Monday, November 06, 2006

Ingatan 2 : Jangan Jadi Lalang


Penuh dengan ingatan blog saya sekarang hehe... tapi memang ini yang saya perlukan... sangat sangat perlu.... Saya takut menjadi orang lain... saya takut menggadaikan prinsip dan pegangan diri saya sendiri... Saya tak mahu mengecewakan mama dan ayah.... Oleh sebab itu saya perlukan ingatan2 dari diri sendiri dan semua agar saya sentiasa ingat akan tujuan hidup saya. Saya takut... akan menjadi hamba yang ingkar..... mintak dijauhkan.....

Seseorang berpesan kepada saya supaya tetapkan pendirian. Cubalah menjadi kuat... beri contoh yang baik... bukan menjadi pengikut... lebih2 lagi mengikut pada perkara2 yang tidak elok.... Bukankah kita telah dikurniakan tuhan akal untuk berfikir.... tp kadang kala saya jadi risau.... risau saya menggunakan anugerah itu pada jalan yang salah....

1 comment:

yleobyfaeiz said...

saya setuju.
tetapkan pendirian..bila ada pendirian, mungkin akan datang keyakinan...