Monday, January 16, 2006

Dari hati untuk tatapan mata

Sheila On 7 - Sahabat Sejati

Sahabat sejatiku
Hilangkah dari ingatanmu
Di hari kita saling berbagi
Dengan kotak sejuta mimpi
Aku datang menghampirimu
Kuperlihat semua hartaku
Kita s'lalu berpendapat
Kita ini yang terhebat
Kesombongan di masa muda yang indah
Aku raja kaupun raja
Aku hitam kaupun hitam
Arti teman lebih dari sekedar materi

Pegang pundakku, jangan pernah lepaskan
Bila ku mulai lelah?
Lelah dan tak bersinar
Remas sayapku, jangan pernah lepaskan
Bila ku ingin terbang?
Terbang meninggalkanmu
Ku s'lalu membanggakanmu
Kaupun s'lalu menyanjungku
Aku dan kamu darah abadi
Demi bermain bersama
Kita duakan segalanya
Merdeka kita, kita merdeka

Tak pernah kita pikirkan
Ujung perjalanan ini
Tak usah kita pikirkan
Akhir perjalanan ini

~~**~~

Maaf.. kerana tiada apa yang istimewa untuk hari istimewa sahabat saya.... Suatu ketika dulu dialah pendamping saya ke mana2... sentiasa meminjamkan 'diri'nya utk saya... kadang2 meminjamkan 'bilik'nya utk saya... adakala menjadi 'alarm' mengingatkan kuliah dan kelas tutorial yang perlu saya hadiri... adakalanya juga menjadi pengganti diri saya menyalin nota atau jawapan kepada tugasan2 tutorial ketika saya tidak memunculkan diri hehe....

Menjadi pendamping saya utk sarapan pagi dan makan tengahari... peneman saya buat kerja gila [kerja apa ye? hihi]... ajak saya pergi library, shopping, jalan2 cari cd jepun, jalan2 cari makan, jalan2 tengok wayang [walaupun citer tu tak best hehe]... kadang2... jalan2 saja2 hihihi [biasanya punya tujuan tp end up dgn tak bertujuan hehe], Dia juga yang ajar saya pergi Kajang pakai baju kurung naik bas warna merah , selalu meminjamkan telinga mendengar cerita merepek saya yang ntah hape2... diam bila saya menyakiti hatinya... sabar... sabar... dan sabar bila bersama saya ...

Banyak masa yang kami habiskan bersama.... dan banyak juga kenangan yang telah kami cipta. Kadangkala bila tergambar semuanya dalam ingatan mampu membuatkan saya tersenyum2 macam org gila hehe.... Tiada apa yang istimewa yang dpt saya berikan pada dia hanya sebuah ingatan... Ingatan dari seorang sahabat... Semoga persahabatan kita takkan putus dimamah usia.... dan semoga hari2 mendatang memberikan kebahagian buat anda dan keluarga.... Selamat Hari Lahir... Humaizatul....



"Teman... Andai esok tiada lagi nafasku, Kenangilah saat kita bersama... Saat kita berkongsi rasa... Sesungguhnya persahabatan kita merupakan salah satu antara anugerah terindah yang pernah aku miliki...."

5 comments:

zuril said...

slmt hari lahir utk sahabat karib Cik Na, Cik Humaizatul =). moga dipanjangkan usia, murah rezki dan sukses slalu.

Anonymous said...

kita ada ramai kwn, ramai teman..tp a friend for life tu boleh dikira sgn jari.

happy besday buat teman Na tu. moga2 friendship u all berkekalan :)


-faeizah-

Anonymous said...

Cik Humaizatul rupanya nama dia.... menghabiskan masa bersama Na memang memerlukan konsentrasi dan kesabaran yg tinggi hahaha :p

Salam ulangtahun dari saya... semoga apa yang diimpikan dapat dicapai... Terima kasih kerana menjadi sahabat kepada sahabat saya.... dan... apa yang paling saya suka... awak ajar dia pakai baju kurung... pergi kajang pulak tu... ruginya saya tak nampak hehe... bukan senang budak ni nak pakai baju kurung... setahun sekali pun belum tentu boleh nampak....

S.A.S.A.M

Unknown said...

Zuril & Faeizah : Insyaallah.. semoga ukhuwwah kita semua berkekalan :)

SASAM : Ewaahh... nak ucap selamat... ucap ajelah... main sindir2 pulak huhu

*** Ermmm... lama tak dgr khabar cik humaizatul kita.. ermm wonder what happened to her... hope dia ok2 saja :D

Anonymous said...

happy birthday jugak... hehehe
terharu daku membacanya ..