Wednesday, January 18, 2006

Selimut Hati

Dewa - Selimut Hati

Aku kan menjadi malam malam mu
Kan menjadi mimpi mimpi mu
Dan selimuti hatimu yang beku
Aku kan menjadi bintang-bintang mu
Kan s’lalu menyinarimu
Dan menghapus rasa rindumu yang pilu

#Reff#:
Aku bisa untuk menjadi
Apa yang kau minta
Untuk menjadi apa yang kau impikan
Tapi ku tak bisa menjadi dirinya

Aku kan menjadi embun pagi mu
Yang menyejukkan jiwamu
Dan kan membasuh hatimu yang layu

(Reff)

Tinggalkan sejenak lalumu
Beri sedikit waktu
Kepadaku
tuk meyakinkan mu

~~**~~

Aku tak tahu kenapa aku perlu menulis tentang dia di ruangan ini.... Kerap sgt menulis tentang dia sejak akhir2 ni.... asyik terfikir2 setiap bait kata yang dia tuturkan pada aku.... memang indah kedengaran... indah yang menikam hehe... apa kena dengan aku ni? tapi aku perlu pastikan yang dia tak akan tahu url blog ni hehe (hope so)... ahhh kalau dia tau... hilang kemachoan aku di matanya nanti (miahahhahaha)...

Kadang2 aku rasa aku tak berlaku adil padanya... Kesilapan org lain aku bebankan atas dia yang tak mengerti apa2.... Kesian... Tadi... sekali lagi dia mempersoalkan kenapa dan mengapa aku bersikap begitu padanya... sedangkan dia selalu cuba membuat aku gembira... kenapa aku seolah2 menutup mata dan tak mahu 'pandang' usaha2 dia.... sampai dia cakap sesuatu yang menunjukkan dia benar2 berkecil hati dgn sikap aku.... utk seketika, terbit pula rasa bersalah dalam diri.... Ermm ntahlah... aku yang biol agaknya... terlalu 'memikirkan diri sendiri'...

Sempat aku ucapkan terima kasih sebelum talian diputuskan... Meminta maaf kerana tidak tahu menghargai kehadiran seorang teman dlm kehidupan.... dan... sempat juga aku pohon sesuatu darinya... huh !! tak malu... dah menyakitkan hati, boleh pulak nak mintak sesuatu... erkkk sakit hati jugak dgr dia berkata begitu.. agak keras.. hehe tak mengapa... aku teruskan jugak apa yang aku nak ckpkan....

Aku katakan padanya.... aku tak akan minta apa2 dari dia tak kiralah hubungan kami hanya sekadar sahabat atau lebih dari itu... memang tak akan sekali2... kecuali yang satu ini... Tolong... saya pohon... tolong.. Jangan bohongi saya... tu saja permintaan saya... Senyap... Lama jugak.... aku tak tahu apa yang dia fikirkan... Lalu aku terus memutuskan talian dan mematikan Handphone.....

3 comments:

Unsunghero said...

Na...cantik dan menarik suasana baru 'Bicara Pada Bintang'. cukup damai rasanya suasana baru ini...

Anonymous said...

both.. blog an the owner were so sweet in pink hehe ;)

Anonymous said...

totally did not agree with the macho things hehe