Saturday, January 14, 2006

He told me that, i am.....

He told me that I am the one who has the attitude of ignorant.... terlalu diam dan tak pernah menyuarakan ketakpuashatian aku padanya...

He told me that I am the one who has the 'tak kisah' attitude... biarlah apa nak jadi.. kalau ada... adalah... kalau tak ada pun tak apa... tak pernah mengharap.. dan akhirnya aku tak pernah rasa kecewa, mengecewakan dan dikecewakan....

Dia cakap lagi... sikap yang aku ada ni akhirnya hanya akan membuatkan org salah faham dengan aku.... jgn hanya melihat apa yang berlaku di sekeliling tanpa memperkatakannya atau memantulkannya secara positif.....

Dia juga cakap.... tentang kelemahan aku... aku tak ada kemampuan untuk mendalami sesuatu... ermmm... mungkin...

Tapi bagi aku... berdiam diri tak bermaksud aku tak peduli dan tak tahu apa2 yang berlaku di sekelilingku... bila keadaan memaksa.. aku akan menyuarakannya dan mungkin disebabkan itu ada yang ckp... kata2 aku cukup pedas bila kedengaran....

--------------------------------------

Masih lagi tersenyum dengan kata kata yang dia tuturkan pada aku.... dari kata2nya... seperti sudah lama dia mengenali aku... tapi hakikatnya, kami baru sekali bertemu dan bertentang mata (ecewwahh keke) Ermmmm terus terang aku katakan di sini.. aku senang dengan dirinya... dengan caranya.....

Tapi..... ada tapi lak keke... mestilah ada.... kalau tak... takkan jadik drama kan hihihi ..... Ermm secara tak langsung... samada nak atau tak nak... aku terpaksa admit.... apa yang ada pada diri dia memaksa aku utk menoleh pada masa lalu... sedangkan itulah yang paling aku takuti dan ingin aku hindari.... Benarlah kan... ketakutan itu harus dihadapi bukan dihindari... aku tak patut lari dari kenyataan... aku perlu hadapinya.... itu kelemahan aku.... dan kerana itu aku diuji.....

"Lelah.... Aku teragak2 utk memulakan langkah... sedang diri sudah bersedia utk itu... memulakan langkah dan seterusnya tiba ke destinasi.... menamatkan sebuah lagi episod realiti..."

3 comments:

cipthowiryawanchannel said...

asmekom
orang lain lebih nampak perangai kiter dari kiter sendiri..mungkin bleh jadi pembuka jalan kepada seorang insan yg baik di sisi Allah..

zuril said...

kawna zuril plak cakap. "beri peluang pada diri sendiri untuk mencintai dan dicintai". kdg2 kita yang menghalang diri sendiri utk merasai apa yg sepatutnya kita rasa dan kecapi sampai bila-bila. hehe.

Anonymous said...

i agree with your friend's comment.. and sorry if my word were too harsh...
i like u with your 'pure' attitude... dont change ok?