Friday, March 10, 2006

Buat Kita (Kasih Seharum Mawar)

Semalam... aku diberitahu tentang sesuatu. Aku diarahkan berpindah cawangan. Eheee berpindah lagi aku. Memang suka sebab opis aku semakin dekat dengan rumah. Kalau ada cawangan dibuka disebelah rumah aku, memang harus aku yang menjadi managernya ahahahahahha.... Lebih kurang 5 ke 10 minit perjalanan ke opis dgn menaiki kereta hehe.. So, next week... aku dah kene report duty.... Baguslah.... minyak pun dah naik harga.. tak perlulah travel jauh2 dan kena kurangkan berjalan2. hehe macamlah aku banyak berjalan2 selama ni kekeke.... kalau nak tau (saja nak bagitau sebenarnya hahahhaha)... akulah perempuan paling mithali dan bertali kat Johor Bahru ni (ahahahhaha geli geleman plak aku membacanya).. apa taknya.. org kata takde life... pergi kerja.. balik kerja... pastu tido.. camtu lah tetiap hari... kalau hari minggu pulak dok memerap kat umah.... paling jauh pun keluar pergi hantar adik aku pergi tuisyen... tuh jeklaaaa.... eheee bukan mengeluh... tapi inilah hidup yang aku pilih.... aku yang pilih utk bersama2 keluarga aku... menghabiskan masa dan bersama2 dgn mereka... kerana aku sendiri tak tahu... berapa banyak lagi masa yang aku ada utk aku habiskan dgn mereka di sini... di rumah ini...

Apa lagi nak cerita eh? Takde apa yang menarik maupun menolak yang aku alami sepanjang seminggu ni... kehidupan aku berjalan seperti biasa.... tiada yang luar biasa.. Aku habiskan masa luang aku di rumah... Lepas masak... aku habiskan masa aku dengan mengadap komputer. Lepas satu.. satu website yang aku surf... lepas satu.. satu juga blog yang aku lawat... hehe tersenyum aku melihat gelagat bloggers yang ada.... ada tulisan yang mampu membuat aku ketawa di saat hati benar2 dirundung lara... ada juga kisah yang menyayat dan membuat hati aku meruntun ketika membacanya... ada yang memberi pengajaran dan peringatan... dan pelbagai lagi... ahhh inilah kehidupan kan....

Semalam aku terima cd... sebuah album dari band yang paling aku minat... Album Exists Sepesel Edition.... paragon repackaged... aaaaaaaa nak menjerit hehe... suke ! suke ! macam tau2 je aku minat ngan Exists ni.. dari dulu sebenarnya aku dah jatuh cinta ngan Ezad tu... so malam tadi... layan jiwang ajela.. dengar lagu dorang kuikuikui.... Semua best ! ahahahaha tataulah... mungkin sebab Ezad yang nyanyi.. tu yg aku kata best kot ahahhahaha... tapi seriuslaa best ngeeeeeehehe.... Esp lagu2 yang dinyanyikan semula dalam bahasa Jepun... dan.. satu lagu baru... Buat Kita (Kasih Seharum mawar)... suka sgt lagu ni.... ehehhee review album plak aku nih :)

Exists - Buat Kita (Kasih Seharum Mawar)

Bagiku dalam medan cinta
Tak siapa menang atau kalah
Yang ada hanya rindu dan lara
Andai tak siapa yang beralah

Berbalah bukanlah sengketa
Hanya rahmat tuhan buat kita
Supaya jadi lebih mesra
Antara kita nanti tiada lagi
Jurang yang memisah

c/o
Demi satu jiwa
Satu alunan irama
Melamar kasih seharum mawar
Demi satu jiwa
Satu impian yang indah
Mencipta hari yang paling sempurna


Bagiku dalam medan cinta
Tak siapa gagah atau lemah
Yang ada hanya keluh kesah
Andai tak siapa yang percaya
Segala punya natijah

Dari niat hingga gerak langkah
Cemburu juga buruk sangka
Sekelip mata kita terleka
Lalu di rundung kecewa

Jangan sesekali
Kau anggapkan wahai kasih
Kata-kata rayuanku
Hanya mainan alasanmu
Menjeratmu

1 comment:

Anonymous said...

passlah copy cd tu kat aku plak....