Wednesday, March 16, 2005

Dugaan? Ujian? atau Hukuman?

Hrmmmm semalam satu hari aku pi jenjalan.......barulah aku rasa nikmat dapat 'bebas'...tapi hati aku....entahlah......aku pon tatau nak describe camne.....ditelan mati mak, diluah mati bapak, dikunyah mati adik, digigit mati kakak, etc...etc..... aku tak sangka betul perjalanan hidup aku macam ni......riwayat yg tak sudah kekecewaan aku ni....tapi aku bersyukur gak sbb mungkin ada org yg lebih kecewa dpd aku ni.......

Minggu Lepas......

Minggu ni lah bermulanya episod malang dalam hidup aku.......aku tak sangka dengan kesilapan aku boleh menyebabkan perkara yg amat besar berlaku......'kesilapan' yg boleh membawa kepada pengakhiran kerjaya, masa depan dan digniti aku sebagai sebagai dot...dot....dot..... Salah? memang salah......aku mau tak mau kena la akui......apa yg aku nak jawab pd keluarga aku? derang begitu mengharapkan aku......aduh......ni ujian dpd tuhan ke? atau bala yg aku mesti terima atas dosa2 aku? kenapa mesti dihukum dengan kekecewaan....aiyaaaa........ satu kesilapan bodoh yg bleh menghancurkan hidup aku......terasa sia2 je aku berusaha.....aku cuba buktikan yg aku mampu lakukan yg terbaik walopon aku bersendirian.....tanpa gantian......tapi usaha2 aku tu jadi debu jek atas kesilapan yg aku lakukan.......arghhhh aku 'bercuti' seminggu...aku nak balik kampung, jumpa mak aku...nak pi kubur arwah abah....aku nak jumpa anak2 sedara aku yg comei2 tuh......aku nak pi tgk tmpt yg aku tanam latep......aku nak cri tempat mengadu.......aku rindu kat arwah abah aku.........

Minggu ini

Minggu ni aku mulakan dgn berjalan2 ......aku nak rasa apa yg aku tak penah rase.....nak buat apa yg aku x penah buat...berbekal keta kawan aku...aku memecut pi genting.....aku bawak selaju boleh......aku nak rasai 'keseronokan' yg dah lama aku tak rasa walopon hati aku masih lagi berderai2......sampai kat Genting aku pi main roller coaster, main terbang2, ngan naik keta kabel.......sambil2 menikmati keindahan alam yg pada aku dah lama aku tak nikmati......turun dpd genting pi kat ulu yam plak........sempat gak la aku race ngan budak2 mentah yg baru belaja nak bikin keta....sampah jek smua tuh.....baru kenal minyak itam dah sombong nak mampos....aku ajar derang cukup2 dgn NOS kwn aku....padan muka...belagak sangat.....dok main2 minyak cam bagus jek....baru bikin sikit lagak macam beruk dapat bunga....heh...budak2 hingusan camtu mmg patut aku ajar sbg pro......baru dia tau langit tu tinggi rendah....kat ulu yam aku pi mandi....sambil freshkan badan....bertafakur jap....mengenang nasib dan perancangan aku....tgk jam dah kul 6.15 aiya...aku pecut lagi gila.......pi kat bukit ape eh....tapi dia hubungkan ampang ngan sg. gabai nun.....ader satu port memang aku ske lepak2 dulu...kenapa? sbb kat situ aku bleh nampak matahari tebenam dgn panorama yg paling indah penah aku nampak......aku melepak kat situ...minum sekarton coke dgn 2-3 kotak rokok...cantik.....2 perkara aku terfikir......besok aku sempat ke nak tgk benda yg indah tu? dan apa pulak keadaan aku masa tu?....malam plak aku pi lepak kat Kelang.... pi beli lauk sket then baru balik bangi...sronok? memang seronok...hepi? mmg hepi.......tapi hati aku ni dah tak bleh dicantum lagi.......aku masih kecewa dan sedeh rupanya.....................

erkkk....panjangnya.....cukupla aku mencoret dulu......dah lama tak menaip...terasa cam nak luahkan jek ape yg terbuku, nak menjerit apa yg tersekat dan nak menolak apa yg tersumbat......okeh chow...............

No comments: