Saturday, February 25, 2006

S.e.n.y.u.m



Senyum.... Senyum... dan senyum... Kadangkala ia merupakan senjata.. yang mampu meredakan amarah seseorang.... Ada juga ketika dimana... senyuman seseorang mampu membuat kita rasa sesuatu... rasa nyaman... pernah rasakan?

Pernahkah anda melihat diri anda.. tersenyum di hadapan cermin... melihat bagaimana senyuman yang terpamer tatkala anda sedang kesedihan atau sedang mengalami puncak kegembiraan... apa pun situasinya.. bagaimana ianya tergambar...?

Atau..... Seseorang tersenyum manis kepada anda... Dalam keadaan kesedihan yang amat sangat... anda masih lagi mampu utk membalas senyuman tersebut.. apakah yang tergambar pada senyuman anda ? Manis ? Semanis duka yang anda galas atau... seindah derita yang anda tanggung ? Hanya anda yang punya jawapan... Yang pasti... senyuman itu ada 'kuasa'nya tersendiri....

" Senyuman itu terapi kehidupan... Jadi, senyumlah pada takdir... InsyaAllah.., takdir akan senyum pada anda kembali "

4 comments:

zuril said...

orang selalu senyum, biasanya murah rezeki. =)

marilah kita senyum-senyum selalu,walaupun dengan orang yg kita tak kenal: akak cashier kat Watsons, uncle jual suratkhabar, orang yg minta maaf beria-ia bila terlanggar kita.

ada masalah pun, cuba hadapi dengan senyuman. senyum tawar pun takpe la kan, Na...janji senyum. (kena cuba selalu ni..)

=)

edaleeja said...

senyum tu penyejuk rasa, pendamai jiwa. kadang2, bila kita susah hati kita nak sangat tengok muka org yang kita sayang senyum pada kita. rasa mcm lega sgt2.

Anonymous said...

tu bantal busyuk ker? seronok la ekk... bagun-bangun je tido nampak muka senyum simpul

Unknown said...

ril, ani, edaleja : Jadikan senyum hobi baru kita eh ;)

Jamri : Tak busuklah :p .. tu teman senyum yang setia hehe... apa kita buat kat dia.. dia tetap tersenyum hehe :)