Saturday, September 24, 2005

'The unexpexted'

Cumel eh gambo seal kat bawah ni keke... minat betul... aksi menggoda tu.. Marilaa marilaa hihih... cumel sangat... rasa cam nak peluk2 jek hehe...

Image hosted by Photobucket.com


There's too many unexpected things happen in my life lately... tapi tu semua takkan bisa menggugat apa yang dah aku usahakan. Ya... mungkin aku terlalu mengambil mudah tentang insan2 di sekelilingku tapi itu tak bermakna aku tidak endah... tidak ambil peduli apa yang cuba disampaikan... Aku masih lagi pegang kata2 kalian semua... pegang dan jadikan ia sebagai rujukan dan pedoman... juga sebagai ingatan. Kerana aku kenal diri sebagai seorang aku yang mudah sangat terlupa...

Aku kata... utk apa kita mencipta musuh?
Dia jawab... Ya benar tu... memang benar dgn mencipta musuh kita tak dpt apa2... tapi Na takkan rugi apa2 kalau Na hilang org seperti itu walau cuma sebagai kawan....
Aku kata... tapi saya cuma berlaku jujur dgn perasaan saya... sbb saya rasa sekarang semua pun dah berlalu... takde apa yang tertinggal sebab semuanya sudah jelas..
Dia jawab... Buat apa berlaku jujur pada org yang tak layak utk kejujuran tu
Aku kata lagi... tapi macam mana saya nak tau org mana yg patut dpt dan org mana yang tak layak...? saya rasa semua org berhak walau siapapun dia.... utk memaksa org jujur pada kita memang mustahil... tapi kita ni yg utama.. jujur tu kan penting..
Dia jawab lagi... Tu bukan jujur tu bendul
Aku cakap... aaaaa sampai hati... nape bendul pulak (aku memang cukup sensitif dgn perkataan yg satu ni keke)abis tu... apa yang saya buat ni salahla...
Dia balas... Jangan jadi macam kancil yang melepaskan buaya tersepit...
Aku bingung... errr citer sang kancil plak dah huhuhuhuhu ade ke citer tu? bukan kerbau ke?
Dia malu... hehe yeke.. alamak salah ke haha...

Penat aku gelak... ntahpape yg kitorang borak... dari benda serius terus ke perbualan merepek... lepas tu ntah melalut2 ke cerita apa ntah kuikuikui... Aku akan pertahankan apa yang pegang.... Aku cuma perlu tekadkan hati... apa2 yang aku lakukan adalah berakarkan dan berpaksikan satu perkara... Aku mau satu... satu itu sudah memadai utk aku meneruskan kehidupan aku... Aku cuma mau redha tuhanku.....

No comments: