Monday, November 07, 2005

Books Vs Films

Image hosted by Photobucket.com


Antara buku2 koleksi aku hehe... saja nak eksen2 ngan korang (haha takde motif la budak ni)... Dua dari buku tu asalnya aku pinjam baca dari kawan... pastu rasa cam best pulak kalau aku beli dan simpan buat koleksi hehe.... Jenuh jugak mencari.. ntah berapa kedai buku aku masuk baru jumpa.... dan yang paling tensennye buku tu ada kat popular sebelah opis aku jek.... Popular yang hari2 aku masuk... camne aku boleh tak perasan.... Punyalah merata kedai buku aku masuk.... rupanya ada kat situ jek... dua2 pulak tu aiyaaa.....

Buku tulisan HM Tuah Iskandar tu aku tak start baca pun lagi.... Dok baca 'A walk to Remember'... Ntah berapa kali khatam buku ni pun aku tataulah... apsal aku suka sangat dgn citer ni eh... Sampaikan blog aku pun a walk to remember gak hehe...

Emily Rose Vs The Wig

Semalam aku tengok cerita The Exorcism of Emily Rose. Kisah benar seorang yang bernama Anneliese Michel @ Emily Rose yang berlaku sekitar 1970an. Mula aku just tengok Website & Trailer je... macam seram... hehe macam jek laaa... bila tengok cerita dia... takdelah seseram trailer yang aku tengok hehe... tapi ni pada pandangan aku jekla.... kisah dia lebih banyak kat dalam court.... siap tertido2 plak aku nih hehe... Fana dgn sabina pun boring jek tengok aku hehe... aku yang beriye2 nak tengok... alih2 aku pulak yang tertido2 kuikuikui.....

Abis je cerita Emily Rose... aku terus bukak citer seram Korea The Wig. hehe selalu org ckp citer seram korea ni cam iklan syampu kuikuikui... yelaaa semua hantu dia rambut lawa hehe.... yang ini pun lebih kurang laaa... cuma aku memang akan start gerun bila nampak rambutlah sekarang ni hehe... Cerita dia oklah... agak seram bagi org yang penakut macam aku nih hihi... kisah the wig ni bermula dengan chi Yoon yang belikan adik dia wig. Adik dia ni pengidap leukimia dan keguguran rambut akibat drp kemoterapi yang dia jalani. Perangai adik dia mula berubah lepas pakai wig yang dia belikan.. hehe macam yang aku ckp tadi... okla citer dia... berjayalah dia menakutkan aku sepanjang aku menontonnya... Cuma ending dia aku tak berapa berkenan... tragik sungguh hihi.... tak dapat terima kenyataan betullah... kalau aku pun jadik chi yoon ni memang tak dapat terima kenyataan tunang aku suka kat lelaki... aiyaaa aku tak berapa suka lah citer songsang camni hakhak..... elok2 aku terasa seram sangat.. bila tengok ending... rase cam lawak lak eheh

3 comments:

Anonymous said...

Na, zuril tak baca lagi buku Men Are From Mars tu.. hehe,(wpun suka baca buku), tp A Walk To Remember tu dah baca dah, cuma filem je tak tengok, tatau bila nak tgk filemnya, coz semua orang kata filem dia sedih. (walhal bukunya taklah rasa sedih sangat, tp ayat Nicholas Spark sedap kan..best je baca)

penah tgk citer SHUTTER tak? citer seram Thai.. ok gak citer tu. pasal fotographer amik pic then ada objek2 tak di undang dlm pic. hehe. zuril tgk tengahari buta (konon taknak rasa seram) tapi tutup muka gak.

eish, pjg plak menaip. hihi.

Unknown said...

Ril : Penah tgk shutter tu... seram gak la... main tutup2 mata gak tgk keke

Ani : Ada citer antu yang tak seram... ani penah tgk citer Jepun tu.. tajuk dier Last Quarter... tak kenal sgt pelakon citer tuh... cuma yang tau ader Hyde dlm citer tu.... Suka sgt citer tu... walaupun sebagai org islam.. bolehla dilabel citer tu cam citer tak masuk akal hehe... tapi na suka sgt citer tu.... penah tgk tak? kalo blom.. tengoklaaa hehe...

Citer tu membuat Na terfikir satu.. dunia ni kecik... dok pi mai pi mai tang tu jaaa... nak lari ke mana pun dari seseorang... satu hari nanti pasti akan berjumpa jugak... kuasa tuhan :)

cik puan daun said...

Hi Na.. A walk to remember mmg citer yang sweet sesangat kan? tapi tak pernah baca buku dia.. maybe lebih best daripada tgk movie dia kots... :)