Sunday, November 20, 2005

Pepatah baru ?!?

Izinkan aku berkongsi di sini perbualan ym ku dengan seorang teman.....

aku : Rasanya apa lak konflik dlm phsm 2 tuh?
teman : alah biasalah... tentang dendam yang tak berbalas...
aku : tapi ending phsm lama tu.. rasa macam dah takde apa2... meriam pun dah dpt apa yang dia nak tu... apa lagi yang tak settle?
teman : dendam... memang takkan habis...
aku : tuhlaa... susah jadik org yg berdendam nih kan.... akan sentiasa tak puas hati... sentiasa rasa diri teraniaya...
teman : tanpa pelaku yg menyakitkan... pendendam takkan wujud...
aku : tapi dgn berdendam... org tu akan lagi sakit... sakit jiwa.. sakit hati.. mcm2 sakitlah kalau tak berbalas.... boleh high blood pressure tu hehe...
teman : sebab tuu bak kata pepatah baru aku... "Jgn meng'han-jing'kan kehidupan org kalau tak mau hidup sendiri di'han-jing'kan"... hehe.. bila dgn selamba menyakiti org... bersedialah utk disakiti....
aku : han-jing?? mak ooii kasarnye bahasa...
aku : tak seshuai jadik pepatah ke peribahasa ke hehe :p
teman : lebih baik kasar bahasa dari kasar perilaku dan perbuatan... ;) mana satu yg ko nak... org ckp kasar kat ko atau org buat tak baik ngan ko?
aku : kedua2 nya aku tak suka

Apa punya pepatah lah hehe... walau tak dinafikan kebenarannya.. tapi aku rasa ayat tu terlalu kasar...

2 comments:

creativelydesigned said...

haha...apa maksud pepetah tu?

Unknown said...

ntahlah.. kompius btol.. rasenye cam jgn wat jahat kat org kalo takmo org wat jht kat kiter... lagi senang ayat gini dr word 'han-jing' tuh huhuhuh... tak berdosa 'han-jing' iskisk ;)