Saturday, December 31, 2005

Untuk Terakhir Kali

Hari terakhir untuk 2005... Hari ni aku nak buat entri terpanjang... hehe tetiap akhir tahun pun gitu.. nak buat entri terpanjang.... mari kita lihat panjang mana entri aku kali ini ;)

Review 2005

Bercerita kisah 2005.... aku masih lagi tersenyum dengan statement ani ~ seniwati airmata.. kuikuikui terasa sebenarnya hahahhaha... memang kalau boleh guna... jimat bil air ye ani keke..... 2005 aku lalui dgn penuh makna dan pengajaran... dan aku semakin memahami erti kehidupan... tentang tanggungjawab yang dipikul, tentang kesetiaan yang tercalar, tentang kepercayaan yang tercabul, tentang ketulusan dan kemanusiaan yang masih lagi bersisa, antara kawan dan lawan, antara cinta dan pengorbanan... dan aku bersyukur kerana dikurniakan rasa ini... seperti ingatan yang aku ambil dari La Tahzan ;

"Ketahuilah bahwa kesulitan itu akan membuka pendengaran, dan penglihatan, menghidupkan hati, mendewasakan jiwa, mengingatkan hamba dan menambah pahala."


Teruja juga membaca petikan2 yang terdapat dlm La Tahzan.. Terasa ingin mendapatkannya. Terima kasih ye sebab fwd pada Na isi kandungan buku2 sebegini.. lagi banyak kita membaca terasa semakin kerdil diri kita ni... terlalu banyak yang tak kita ketahui... dhaif juga ilmu yang ada dalam diri... Semoga 2006 hadir dengan seribu kebaikan dan keberkatan menggantikan 2005 yang berlalu pergi.... Sesungguhnya dunia merupakan medan ujian... apa yang aku rasa diibarat hanya sekuman cuma jika nak dibandingkan dengan ujian yang menimpa insan lain.... lagi berat... lagi azab... semoga kita semua sentiasa berada dalam lindunganNYA.

Seiring dengan kesulitan... DIA kurniakan keindahan... tak kiralah dalam bentuk apa... Sesungguhnya DIA Maha mengetahui dalam tiap kejadianNYA... Tak dibiarkan kita hanyut dengan kesulitan dan kesedihan.. Hanya kita yang lupa dan sengaja membiarkan diri sugul tanpa daya, Sedangkan kekuatan itu ada bersama kita.... Ya Allah, tuhan yang mencipta hati... tetapkanlah hati ini dalam apa jua kesulitan dan keindahan yang mendatang.... Tidak mahu terlepas dari genggamanMU, ingin selalu berada di bawah rahmatMU, Ya Khaliq...

Review Santai

Sebenarnya.. 2005 juga merupakan tahun santai bagi aku. Terlalu santai aku menjalaninya hehe.... Oh ya... semalam aku bawa adik2 aku menonton filem Baik Punya Cilok (BPC)... Haha aduii best cerita tu... santai dan lawak... aku perasan... adik aku gelak sampai hentak2 kaki (errr aku ke adik aku eh ahahaha).. sape2 yang rasa dah lama tak gelak.. bolehlah tengok cerita ni... ok cerita ni.. new style of direction... ecewah aku ni... macamlah aku ni org filem nak cakap cenggitu kuikuikui ;)

Image hosted by Photobucket.com


Saja aku letak poster menegak kat atas ni.. nak bagi entri aku jadi lebih panjang hehe ;) Nampaknya BPC merupakan filem melayu terakhir yang aku tonton di pawagam... untuk 2005 ni hehe..... ayat tu macam banyak sgt jek filem melayu yg aku tonton tahun ni hihi... 3 Filem jek pun aku tgk kuikuikui.... seingat akulah... citer senario, PHSM 2 dan BPC... tataulah kalau ada yang aku terlupa eheeee.....

Bercerita tentang BPC... Rasa macam nak tengok lagi lak cerita ni... siapa2 nak pergi nanti jangan lupa ajak aku ye hihihi.... dalam keempat2 karektor yang ada.. aku paling suka bob (lakonan awie) haha.... tiap kali dia bercakap memang aku akan gelak... bukan aku je satu panggung lah gelak haha... apa taknya... bercakap bermadah siap berpantun berperibahasa.... pulak tu tak kena langsung ngan scene haha... buat org terpinga2 keke.... tak boleh lupa la aku... awie dan peribahasa... dan.... Diari Rogayahnya?? ahahhahaha aduii sakit pankreasku..... Apa lagi ye yang menarik dlm cerita ni? Ermmm.... aku suka dengar english slang kelantan lakonan?? lakonan siapa ye aku lupa pulak hehe.... Tak boleh buat review filemlah aku ni... semua pun lupa keke.... memang dari dulu aku suka dengar orang pantai timur bercakap... ada 'lagu' yang tersendiri ;) Bila tengok cerita ni teringat pulak suku sakat lama masa kat ukm dulu hihi....

Lepas jek tengok BPC... aku terus pi giant.. konon2 nak beli barang dapur hehe... tapi melencong lak pi beli vcd keke.... nampaklah vcd konsert peter pan ngan spider live at planet hollywood tuh... tanpa pikir panjang aku pun terus sambar hehe... balik rumah.. letak atas meja komputer then terus pergi bersiram hehe... lepas siap je... hajat kat hati nak ngetest live show peter peng ngan spider tu hehe... sessi ngetest yey.. hehe pas test peter peng terus bukak spider... tapi agak peliklah kenapa kuar Raja Balada pulak nih huwarghhh.. adik aku dah gelak guling2... sejak bila kak long nak jadi permaisuri balada pulak nih warghahahha... amboii seronoknya dia gelak hehe.. huhu kecik ati btol.. apsal pulak dpt cd raja balada nih aiyaaaaa... hehe tuhlaaa beli cd cetak rompak lagi padan muke ko kuikuikui...

Rentetan dari peristiwa kecik hati tersebut... aku malas nak kuar pi giant semula dan tukor cd tu..... huhuhu pasrah ajela keke... tengok ajelah vcd raja balada tuh haha... ape2la labuuu... tak puas hatinya... aku pun online and bukak Torrent Malaya ... carik kat situ ada tak spider nye live perfomance tuh hehe.... best best.. ada rupanya.... terus download... siap ada movie PHSM 2 pulak hehe... download sekalilah kuikui... tak peduli.... aku nak tengok jugak huhu.... degil keke ;)

Sebenarnya... aku masih punya tugas yang belum selesai.. aku perlu kemas rumah... pack barang untuk berpindah rumah... sepatutnya hujung minggu ni sebelum sekolah dibuka... tapi atas sebab2 teknikal yang tak dpt dielakkan.... aku mungkin akan berpindah pada hujung bulan januari... insyaallah jika tak ada aral.... boleh juga digunakan waktu ni untuk cat bakal bilik aku di sana hihi... bakal pulak kuikui...

Ayah kata... aku tak perlu berkongsi bilik dgn adik2 aku lagi... wahh seronoknya... dapat bilik sorang hehe... ye ye jek aku nih seronok dpt bilik sorang... padahal penakut nak tido mlm sorang2 nanti... nampaknya aku terpaksa cepat2 carik roomate nih hahaha... aduihh.. !! rase macam ada org cubit plak keke.... keee... ada org blushing baca entri nih hahahah ;)

Marhaban Ya 2006

Lagi beberapa jam sahaja yang ada untuk kita melangkah ke tahun seterusnya... umur meningkat... itu meningkat.. ini meningkat... kalaulah ketinggian aku boleh meningkat lagi sikit... best jugak eh hihi... start dah merepek ni hehe... merepek nak kasi entri panjang kuikui ;)

Sebelum aku terlupa... sekali lagi... ingin aku ucapkan terima kasih kerana sentiasa ada bila aku memerlukan... sebenarnya tak tahu bagaimana untuk aku ungkapkan rasa itu pada kalian... seingat aku dah beberapa entri aku menyatakannya... terima kasih atas pemberian anda semua... kata2, dorongan dan semangat... 'ada'nya anda membuatkan saya rasa tak keseorangan di sini... semua itu akan saya simpan... tak tahu bagaimana lagi ingin menyatakan bahawa saya terlalu dan sangat sangat menghargai apa yang anda beri pada saya... juga kepada 'silent readers'... saya tahu... anda ada di situ.... Terima kasih.... Terima kasih.... Terima kasih..... Terima Kasih tak terhingga.....

Untuk seseorang yang saya kira istimewa ;) maaf sekali lagi andai kata2 itu melukakan... mungkin pengalaman lalu buat saya jadi begini..... saya jadi takut untuk melangkah... saya juga bimbang... sesuatu yang berlaku begitu cepat akan berakhir dgn cepat juga... walau hakikatnya.. itu bukanlah sesuatu yang patut atau perlu saya risaukan... kerana semua telah tercatat satu persatu secara kronologi olehNYA... kita hanya perlu jalani dan tempuhi... seiring dengan itu... mendidik hati supaya redha... tapi.. Biarlah masa menentukan segalanya... InsyaAllah... Jika ditakdirkan kita bersama.....

" Tak pernah aku menyangka sejauh ini aku melangkah, Tak pernah aku menduga sedalam ini aku terluka, Selamat Tinggal dan kita takkan jumpa lagi..., wahai 2005"

8 comments:

Anonymous said...

ahaha..tu la tu..klo guna..jimat bil air beb!..ahaha..

hmm..airmata utk membeli pengalaman dan kedewasaan :)Mahal ka murah eh?

Anonymous said...

huhu aku dah ukur pakai tali tape tuk ukur kepanjangan blog engko.. tapi.. tak panjang mana pun na heheh :p

Anonymous said...

uih..hehe, kagum plak, sbb zuril x mampu nak tulih panjang camni. apapun, slmt thn baru Cik Na.
airmata kena di simpan, coz thn ni nak guna airmata jgk. hehe.. (sama la, zuril pun byk buang airmata thn lepas).. yg sadisnya buang airmata utk org yg tak sepatutnya plak tu. ops, ter"emo" plak. =)

zuril pun x byk tgk wayang thn lps.. rasanya tak sampai 5 filem yg zrl tgk kat wayang. hehe. tahun ni tatau, teringin nak tgk Geisha.

Anonymous said...

Seniwati airmata tu... bukan 2005 jek kan... memang dari dulu macam tu haha :p

Bagus.... teruskan usaha membaca dan menambah ilmu di dada... kalau dulu masuk library tun sri lanang tuh... terus pening kepala... rasa nak muntah tgk buku kan? hehe ;)... dialah org paling liat kalau diajak pergi library... perubahan positif.. :)

Terima kasih kerana peruntukkan sedikit ruangan utk insan yg anda kira istimewa? masih belum pasti? hehe tak mengapa... walau apa pun keadaan dan pengakhirannya... tempat anda sentiasa istimewa dalam diri saya... dalam hati saya....

p/s : cepat2 cari 'roomate' tu ;)
Selamat tahun baru 2006... semoga tercapai segala impian juga dipertemukan insan sebaik dirimu...


S.A.S.A.M

Anonymous said...

perempuan dan airmata tidak dpt dipisahkan..hehehe.

moga thn nie lebih byk keceriaan menyelubungi Na. :)


-faeizah-

Anonymous said...

selamat tahun baru! moga tahun ni lebih bermakna :)

Anonymous said...

untuk terakhir kali... hehehe. Selamat tinggal 2005. Selamat tahun baru Na !!!!

Unknown said...

ani : tak ternilai... mungkin ;)

khairiena : eleehh jeles kuikuikui :p

Zuril : Na pun rasa cam nak tgk sgt geisha tu.... nak gak tau ttg kehidupan seorang geisha..

SASAM : Wahhh.... syok jek menyindir :p saya takde ckp saye suka pergi library sekarang :p

Roomate?? hehhe ada org tu ajar saya supaya cari org yg jujur bukan org yg baik hehe ;)

Faiezah & op : salam tahun baru juga utk kalian berdua.....

Hikaru : oitt mane ilang.. lame tak nampak? tuko no enpon ke? call aritu tak dpt... selamat thn baru jugak hehe