Sunday, June 18, 2006

Setahun sudah berlalu

Setahun yang lalu... pada tarikh ini... saya telah membuat satu keputusan tentang satu perkara. Satu perkara tersebut saya kira teramat sukar untuk saya mulakan. Namun... saya bersyukur kerana berpeluang memulakan langkah... saya juga bersyukur kerana tuhan meminjamkan saya kekuatan untuk melaksanakannya. Selama 'tempoh' itu, saya menjadi seorang yang seakan berperang dengan diri saya sendiri.... Antara akal dan hati... menimbang tara tentang keduanya... agar keputusan yang dibuat tidak membinasakan diri saya.... dan... memberi manfaat kepada semua.

Mana mungkin saya lupa akan hari ini... Selamat hari Bapa.... dan.. Doa saya tetap ada pada yang telah tiada....

Mengambil sebahagian kata2 yang pernah saya jadikan sebagai entri saya setahun yang lalu... Mendalami semula erti dan maksudnya.... dan ianya mampu membuat saya tersenyum.

A year from now
When you look back at today
you'll see that the problem
you're so concerned with right now,
was another valueable lesson waiting to be learned.

No comments: