Sunday, June 04, 2006

Spagetti Bolognese vs Laksa Johor ??

Adik : Eh... Bila masa Kak Long belajar masak Laksa Johor ni? tak tau pun....
Saya : Hehe.. makan sajalah... Jangan banyak bunyi... (sambil tersengih2)

Saya hairan... Sebenarnya saya bukan masak laksa johor tapi saya sediakan spagetti bolognese kuikuikui.... Camne boleh jadi rupa laksa Johor ni hihihihi... atau mungkin kerana yang memasaknya saya maka spagetti tersebut telah bertukar rupa menjadi laksa yang dimasak oleh orang Johor... atau sebenarnya spagetti bolognese itu merupakan Laksa Johor yang dimasak oleh orang2 di Barat... atau... mungkin juga spagetti bolognese itu resepi cedokan daripada laksa Johor... ahh sudahlah.. dah tak tahu masak.. macam2 pula alasannya... mengaku sajalah !! hihihihi

Bercerita tentang laksa Johor, saya teringat arwah Tok Umi. Laksa Johor yang dia masak fuhh ! sedap betul. Sejak Tok Umi tiada, saya belum pernah lagi jumpa Laksa Johor sesedap masakan Tok Umi. Ermm rindu pula saya pada arwah Tok Umi dan Tok Abah. Kalau dulu, setiap kali pulang ke Segamat, pasti Tok Umi sediakan laksa Johor. Tok Abah pula mesti akan tunjukkan permainan silap mata yang baru hehe... Ahhh rindunya saya dengan waktu lalu.... Al-fatihah....

2 comments:

Anonymous said...

2 minggu lagi aku sampai sana, masakkan untuk aku ek....

ezrynn ismail said...

hi...1st time here...lapo lah plak baca entry u ni...btw..cantik laa banner...