Friday, December 31, 2004

Aperr ehh...

Esok dah tahun baru !! Apa yang dah aku lakukan sepanjang 2004 ye?? Apa pulak azam tahun baru aku? Ermm frankly speaking aku rase aku nih tak pernah ada azam hehe cam org aper jek takde azam thn baru... eh tapi betul lahh.. seingat akulaaa mase spm dulu tuh jek aku berazam nak belajo betul2 pastu takde dah huhuhu memang takde arah tuju aku nih eheeee....

Bloglife
Ermm masuk hari nih dah 8 bulan aku memblogkan diri.Blog yang pada mulanya takde org pun tau 'url' nye hehe....Eh? aderlaaa.... Mai sorang jaaa kuikuikui... Ermm aku tataula sampai bila blog ni akan wujud. Ntah esok lusa aku tak bernafas lagi maka blog ni akan dibiarkan sepi. Jikalau aku masih bernafas pun belum tentu aku memblog sampai ke akhirnya.... tapi selagi mana aku mempunyai masa aku cubala nak update blog ni... ntahlaaa.. pada aku nih jek salah satu medium untuk aku terus ader connection dengan kengkawan aku.... nak harapkan kami berhubung sesama sendiri melalui telefon/sms eheeee aku tak serajin tuh.... tanya jek la diorang berapa kali jek aku call/sms diorang hehe.... Bak kater diorang gak laaa aku nih kalo dah susah baru carik dorang huhuhuhu....bukan camtu jika kredit mengizinkan barulah aku bleh call akekekkekek.....

Transformasi
huhuhu cam citer katun transformer jek kuikui..... actually aku nak citer bab keje... Tahun nih aku dah tuko keje....pertengahan Julai aritu aku dpt keje.... huhuhu dah 6 bulan jugak aku keje sini. Sebelum ni aku guru sandaran kat sekolah area JB ni eheeee setahun setengah aku mengajar kat 2 buah sekolah yang berlainan.... biasalah nama pun sandaran so dok bersandar ngan guru2 sedia ada laaa hihihi..... aritu ader student aku call tanye aku ngajar kat mane?? huhuhu dier kater cikgu baru yg ganti aku tuh garang giler tak sporting cam aku... akekekkeke rasekanlah korang haha tuh jek aku jawab kuikui..... dier sibuk ckp nak belajar tuisyen ngan aku hehe... aku nih manerla ader masa nak wat tuisyen seme heheh lagi plak skang nih dok sibuk main 'sim 2' ahahahaha tak senonoh btol......cikgu pun main sim ??? akekkekek aku gelakkan aje... uhuhuhu sungguh aku rindu pada zaman mengajar aku dulu..... baru sekarang aku faham kenapa ramai org berebut2 nak jadi cikgu hehe..... ader 'value' nye yg tersendiri.... tak tau aku nak describe camne...... hehe kalau mama tau aper aku tulis nih musti dier terharu akekekekk.... yelah dier nak sgt aku jadik cikgu.... Dulu aku mengajar sebab dia tapi sekarang aku sendiri ader 'rasa' tu.....

Muhasabah Diri
Ermmmm terfikir sejenak... aper yang dah aku lakukan sepanjang 2004 ni.... ermmm ntahlahh... banyak benda lagho jek yang aku wat iskisk.... andai nyawa aku ditarik huuuuuuuu tak dapat dibayangkan kerana tahun 2004 nih aku terlalu banyak menzalimi diri aku sendiri.... terlalu lalai dan terlalu leka iskisk....

Ermmm camne agaknye sambutan thn baru kali nih yeee..... ader konsert2, ader countdown huhuhu cam tahun2 sudah ke...? agaknya sampai bila trend sambutan sebegitu akan diteruskan(huhuhu takyah sambut pun buleh kannn)... Lagi pulak dalam keadaan sekarang ader diantara kita yang ditimpa bencana tsunami.... aku nih bukanlah baik sgt... ada masa aku pun berhibur jugak... memang suka dgr lagu2... tengok jugak konsert2 (hihi tapi tgk tv jek laa....aku tak suke tempat sesak)... ermm ntahla susah nak ckp.... ader terbaca somewhere Pak Lah batalkan semua sambutan thn baru.... uuuu baguslaa tuuu.... tapi tadik terbaca kat blog karetsusu Pak Lah cuma pospone jek.... ermmm secara peribadinya aku tak berapa gemar ngan countdown2 nih samela cam sambutan hari merdeka... kadang2 rase yg kiter nih masih belum merdeka pun....masih lagi dibelenggu pemikiran penjajah... hehe bukan nak kondem sape2.... kiter manusia memang banyak silap... tu sebab kiter hidup bermasyarakat....saling tegur menegur dan ingat mengingatkan sesama sendiri.....

Penutup 2004
Hehehe banyak gak aku menaip.... agaknye mungkin pasal berkobar2 nak sambut thn baru haha poyo jek.... Jumpa lagik thn depan (hehe mlm kang jek...mlm kang ader lagila entri aku kat blog nih kuikui)....eheee luper lak... dari blog nih gak aku kenal kawan2 baru....terima kasih sebab baca blog aku nih, blog yang tak seberapa dengan bahasa pun kucar kacir huhu....

Salam Tahun Baru 2005

No comments: