Sunday, April 23, 2006

Dealova


Sudah hampir seminggu lebih vcd yang aku terima dari seberang aku peramkan. Tak punya masa untuk menontonnya. Dan hari ini, aku gunakan hari santai hujung minggu dengan menontonnya... tapi tak habis lagi semua cerita.... Hanya sebuah filem Indonesia yang sempat aku tonton. Ahhh ntah bila lagi boleh aku habiskan selebihnya... Filem agak baru... sekitar tahun lepas siaran di panggung, Dealova. Sebelum ni jatuh cinta dengan lagunya... seronok gak berpeluang menonton ceritanya. Ceritanya biasa2 aja tetapi tidak mengecewakan.

Dealova mengisahkan dua orang lelaki yang berbeza sifat, seorang kasar(Dira) dan seorang lagi penuh dgn kasih sayang, namanya ibel (hihihi rasa kelakar pulak ayat aku) menyayangi seorang gadis yang sama (karra). Dira dan Kara satu sekolah dan merupakan pemain basket sekolah mereka manakala Ibel merupakan teman baik abang Karra, Iraz. Ibel sentiasa ada bila Karra memerlukan tapi Karra telah memilih Dira sebagai kekasihnya.

Sifat kasar Dira sebenarnya bersebab. Dia menderita penyakit kanser dan hayatnya tak akan lama. Setelah Dira meninggal dunia, Ibel merasakan ini merupakan kesempatan keduanya untuk memenangi hati Karra. Saksikan seterusnya...(lagi mau saspen kuikuikui).... Cerita ni happy ending... so korang boleh agaklah kesudahannya kan hehe...

Sebenarnya, aku lagi pusing nih... filem apa ya yang harus aku kirimkan pada teman aku di Jakarta tu (Jadi org Indon sekejap)... PGL, PHSM 1 dan 2, Sepet, Buli, Gubra (belum keluar vcdnya aaaaa)... Aku sebenarnya tak punya idea filem melayu apa yang harus aku beri... Aku mencari sekurang2nya 6 filem... dan cd band atau penyanyi mana pula yang perlu aku rekemen untuk dia dgr nih.... aduhh gawat gawat... aku tak punya idea... Kalian punya cadangan?

Once - Dealova

Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
Aku ingin menjadi sesuatu yg mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu
oh karena hati tlah letih

Aku ingin menjadi sesuatu yg selalu bisa kau sentuh
Aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu
Tanpamu sepinya waktu merantai hati
Oh bayangmu seakan-akan

reff: Kau seperti nyanyian dalam hatiku
Yang memanggil rinduku padamu
Seperti udara yg ku hela kau selalu ada

Hanya dirimu yg bisa membuatku tenang
Tanpa dirimu aku merasa hilang
Dan sepi, dan sepi

repeat reff [2x]

Selalu ada, kau selalu ada
Selalu ada, kau selalu ada

2 comments:

zuril said...

jelesnya dgn na, sbb na dah tgk citer dealova.. (kebetulan masa bukak blog ni, tgh dgr lagu dealova) =)

zrl rasa kan, better kasi kwn na tu pinjam, SEPET, GUBRA, takpun BULI, BULI BALIK.. kalo BULI & BULI BALIK tu, kena kasik dua-dua, coz macam sekuel kan.

kasi dia SEPET la. hehe.. sekian, cadangan saya. =)

cipthowiryawanchannel said...

bermain perasaan di hujung minggu dia..hehe..