Wednesday, April 12, 2006

Sesuatu yang bermakna

Seperti biasa memulakan rutin seawal 8.45 pagi... walaupun jam 7.30 aku memang dah terpacul kat depan opis tu... tapi masih belum memulakan apa2 kerja.... tunggu office hour hihi... Berkira2 utk menelefon seseorang sebelum Maghrib tiba...

Pengunjung silih berganti.. bermacam rupa pelbagai reaksi.... yang penyabar.. yang cerewet... yang ngada2.. pelbagai ragam ada.. maklumlah frontliners.. kenalah berdepan dgn pelbagai ragam dan situasi 'customer'... kalau nak diikutkan hati.. rasa nak seligi pun ada... terutama pada yang tak faham bahasa....

Waktu makan pun tiba... wahhh seronoknya... ada org yang belanja... colleague aku kat sini semuanya kaya2... dari aku mula masuk kerja sampai ke hari ini... asyik belanja aja.. alhamdulillahh... murah rezeki mereka... :)

Pukul 7.00 !! ahhh kerja masih lagi tak susut... macam tak luak pun ada jugak... terpaksalah aku menyabarkan diri.. buat sikit2... target aku kol 8 kang mesti dah siap semuanya... Tiba2.... Irama lagu fullhouse kedengaran.. sapa pulak yg telefon...?? "Lupa ke hari ni hari apa?" erkkk suara tu..??!! aaaaaaaaaaaaaa dah maghrib...!! Ampun ! Ampunkan saya ! Dan... perbualan diteruskan... kata demi kata dituturkan berselang seli dgn gelak dan tawa... :) hehe... (tak siap gak keje aku kol 8 nih hehe)

~**~


Saya rasa hari ini cukup bermakna... riang di hati rasanya tak dpt nak digambarkan dgn senyuman yang terukir... kalaulah boleh saya gambarkan, takkan saya masih tersenyum di sini... saya tak pentingkan perhubungan... saya cuma mahukan kejujuran... kerana bagi saya, perhubungan tanpa kejujuran itu sia2.... saya pernah mengalaminya... saya tak mahu sesuatu yang sia2... alhamdulillah.. dia mengerti apa yang saya pinta... sebuah ikatan yang bermakna... tiba2 teringin sangat nak menatap wajah 'anak kesayangan' saya... ucapkan selamat hari jadi pada babah ya...

No comments: