Saturday, April 08, 2006

Taman Langit

Aku di sini lagi... Berfantasi dan melakar ilusi pada bintang. Hari ini saja sudah 2 entri aku publishkan... Ini sahaja masa yang ada untuk aku rehatkan diri aku sebentar dari realiti kehidupan aku... yang kadangkala aku rasa begitu meletihkan... Bila kesedihan datang menghimpit.. aku sentiasa ingatkan diri.. bahawa tuhan itu ada di sisi... tak perlu takut hadapi ujian sendiri... tapi entah mengapa takut itu tak pernah lekang dari diri... sentiasa ada laksana bayang2 yang mengekori tiap langkah aku....

Beginilah aku... Di sini biasanya aku lepaskan kekesalan dan sedih yang bersarang dalam hati... Hanya di sini... Kalau di luar kalian takkan dapat melihat aku begini... Bercakap dengan bahasa yang tersusun... berbicara tentang kesedihan... tentang kekesalan... jiwang kuikuikui... Mungkin kerana itu blog ini wujud... the other side of me maybe hehe.... Hipokrasikah ini?

Walau apapun yang berlaku... aku tahu.. semuanya telah disuratkan dan aku tak pernah berhenti dari berharap.. Berharap untuk memiliki sebuah kebahagiaan yang abadi... InsyaAllah dengan izinNYA....

Peter Pan - Taman Langit

Bila kini ku berada
Dalam taman mimpi,
Dalam taman langitku
Kini cobalah berpaling
Langit takkan merasa

Lemua takkan berubah
Semua takkan berubah
Ini taman mimpiku
Ini taman langitku

Coba cobalah berpaling
Ini taman mimpi, ini taman langitku
Tak perlu kau bayangkan
Tak perlu kau renungkan

4 comments:

malamhari said...

berkata pd langit...hati rasa puas...lepaskan tika malam hari...
jiwa rasa damai....
sendirian dalam gelap....
hati akan tenang....

yleobyfaeiz said...

moga Na kecapi apa yg dihajatkan. pandangi taman langit sambil berbicara pd bintang...dengan harapan bulan menerangi kehidupan ini =)

cipthowiryawanchannel said...

betul2..tuhan sentiasa bersama kita selagi kita mengingati nya..

Unknown said...

langit, bulan, bintang dan malam.. sebahgian dr kehidupan kita....

mekasih ye :)