Sunday, July 24, 2005

Indahnya Kehidupan

Indahnya kehidupan andai kita mengerti segalanya.. Indahnya kehidupan setelah kita melepaskan semuanya... dan indahnya kehidupan itu tanpa teka teki yang bermain di kotak fikiran.... Kini aku mengerti semuanya.... Puas... seperti melepaskan satu lelah... seperti anda melepaskan nafas yang anda tarik dalam2.... Selesa bukan?

Cuba menyoroti langkah2 lalu aku... melihat dan mengimbas semula... bukan bertujuan mencari salah sesiapa... tapi aku cuba untuk memperbetulkan langkahku yang sumbang... tu kan lebih baik ? Sejarah yang tercatat adalah untuk kita pelajari dan teladani... bukan utk kita pesongkan demi kepuasan diri... juga bukan utk kita ulangi tapi utk kita perbaiki...

Apa yang perlu kita lakukan sekarang hanyalah menghargai kehidupan kita...menghargai keindahan dan kemanisan hidup - satu seni yang paling misteri utk kita lakar.... Ada yang kata.. Hidup kita akan menjadi manis bila segala yang kita inginkan dan harapkan berjalan dgn lancar mengikut perancangannya... tapi segala yang manis itu bukankah tidak elok utk kesihatan.. hehe (mama ckp nanti kene kencing manis kuikuikui... mementang keje ngan Kementerian Kesihatan huhuhu) kerana kita hanya punyai hari ini... Esok masih belum pasti untuk siapa... dan perjalanan panjang yang kita lalui takkan hanya berjumpa dengan yang manis2 dan indah2 sahaja kan??

No comments: