Saturday, July 30, 2005

Mimpi Yang Tak Sudah

Ibnor Reza - Mimpi Yang Tak Sudah

Apa makna impian
Datang dan pergi
Membawa hati
Menyusuri kembali
Jalan-jalan sepi

Kau kah di situ
Yang menantiku
Atau jelmaan
Dalam kenangan
Yang bernama pengalaman

( korus )
Siapakah di antara kita
Dengan rela menjadi pendusta
Siapakah dulu membina harapan
Dan siapa yang memusnahkan impian
Tanpa sebab dan alasan
Kau mainkan perasaan
Bagai taufan tiba-tiba datang
Dan menghilang

Kau bayang-bayang
Masa nan silam
Ada ketika terbawa-bawa
Oleh resah mimpi yang tak sudah


Ermm tiba2 rase nak nangeh lak dgr lagu nih.... Benar2 terusik dengan senikatanya barangkali.... Kadang2 aku rasa aku ni macam patung.... membiarkan saja anak2 itu menggerak2kan kaki dan tanganku sesuka hati. Dan setelah mereka kepenatan mereka akan lemparkan aku ke tepi.. ke satu sudut yang aku sendiri tidak tahu mana letaknya. Dan di daerah asing ini, aku tercari2 siapakah seterusnya yang akan menyelamatkan aku, meletakkan aku ke tempat asalku atau mereka juga seperti anak2 tadi... yang sewenang2nya membuat sesuatu bagi memenuhi masa yang terluang ? ahh.. mainan perasaan cuma...

What goes around comes around... What goes up must come down... it's called karma and it's goes around....

No comments: